Plug & Pay update

In de blogpost over de Apple iOS 14 update kon je al lezen dat er heel wat veranderingen aan de gang zijn voor advertenties. Gebruikers kunnen kiezen of ze toestemming geven aan apps zoals Facebook en Google om hun activiteiten te tracken. Gegevens worden dus niet meer standaard gedeeld met deze apps. Het grote nadeel hieraan is dat we deze doelgroep minder goed doelgericht kunnen aanspreken.

In de vorige blogpost kon je ook al lezen hoe we de schade kunnen beperken, maar er is alweer iets nieuws in adverteerland!

 

Maak je gebruik van Plug&Pay? Dan hebben we namelijk goed nieuws voor je!

Dankzij hun nieuwste update kan je gebruik maken van de Facebook Conversions API. Zo kan jouw Facebook Pixel gegevens blijven tracken zoals voorheen.

Wat is Plug&Pay?

Plug&Pay is een alles-in-1 systeem voor je betaalpagina’s, upsell-processen en online abonnementen. Je kan kant-en-klare templates gebruiken, en de software zorgt voor statistieke, A/B-testing, facturen, betaalherinneringen, exports en koppelingen met jouw favoriete systemen.

Gebruik maken van de Facebook Conversions API doe je in drie simpele stappen:

Stap 1: Verifieer jouw domein

Belangrijk is dat je een eigen domein gebruikt voor jouw checkouts, alsook je domein verifieert bij Facebook. Hiermee bevestig je aan Facebook dat jij de eigenaar bent van dit domein.

Stap 2: Zet jouw acces Token in Plug&Pay

Wanneer je jouw domein geverifieerd hebt is het tijd om de conversions API in te stellen.  Dit doe je door een toegangstoken te genereren in je Plug&Pay pixel instellingen, die je vervolgens copy paste in je Plug&Pay instellingen onder Analytics.

Stap 3: Test gebeurtenissen

Vergeet het allerbelangrijkste natuurlijk niet: testen of alles wel correct werkt! Dit doe je ook op de pagina van jouw Plug&Pay pixel. Hierdoor kan je zien welke testdata wordt doorgestuurd naar Facebook.

 

Veel succes!

PS Wil je een hulplijn inschakelen voor deze nieuwe update? Boek dan een support call in en ik help je graag verder met je vragen.

Liefs,

Laurann & Team Advertised

Vorige
Vorige

Adverteren met Reels

Volgende
Volgende

Apple versus Facebook