Locaties in doelgroepen

We hoeven je waarschijnlijk niet uit te leggen wat een locatie is, maar we vertellen je wel graag meer over de mogelijkheden in het advertentieaccount. Lees er hier meer over!

Advertentieaccount

Er zijn twee plaatsen waar je de locatie van je doelgroep kan aanpassen in het advertentieaccount.

  • Onder doelgroepen wanneer je een nieuwe opgeslagen doelgroep aanmaakt

  • Onder advertentiesets wanneer je een nieuwe campagne aanmaakt of aanpast

 

Je ideale klant = iedereen?

"Maar Laurann, iedereen kan beroep doen op mijn product of dienst, dus iedereen is mijn doelgroep."

Tuurlijk, iedereen kan van je kopen, maar doen ze dat ook? Als je merkt dat vooral mensen uit de provincie Antwerpen van je kopen, wil jij dan advertentiebudget spenderen aan mensen uit West-Vlaanderen?

Kijk daarom steeds je locatie na, en maak gebruik van de vele opties:

  • Moet jouw doelgroep op deze locatie wonen, of is het voldoende als ze de locatie af en toe bezoeken?

  • Wil je over heel Vlaanderen adverteren, of toch liever lokaal?

  • Zijn er locaties die je wil uitsluiten?

  • In welke straal bevindt je doelgroep zich rond een bepaald adres, stad of regio?

Tips & Tricks

Tip 1: Provincies targetten

Wil je een bepaalde provincie targetten, maar weet je niet hoe? Daar bestaat een trucje voor!

  • Zoek online een lijst van postcodes voor de provincie die je wil targetten

  • Kies bij locaties voor 'Bladeren', ga naar 'Opgeslagen locaties' en kies voor 'Lijst maken

  • Voeg de postcodes die je eerder vond toe, en koppel ze aan de locaties

En je bent klaar!

 

Tip 2: 'Mensen die op deze locatie wonen'

Standaard stelt Facebook je doelgroepen zo in dat ze personen targetten die op een locatie wonen OF deze locatie onlangs hebben bezocht. Op deze manier is je doelgroep wel groter, maar mogelijk wil je enkel personen targetten die op deze locatie wonen.

Kijk dit dus steeds na!

 

Tip 3: Straal rond een plaats of gemeente kleiner dan 17 km

Wil je in de regio van je fysieke winkel targetten, maar wil je deze straal kleiner dan 17 km zetten? Ook daar kan je iets tegen doen!

Voeg het volledige adres van je fysieke winkel toe, en kies een straal tussen 1 en 80 km rond dit adres om te targetten.

Sneaky Facebook

Zoals ik eerder zei stelt Facebook standaard je doelgroepen zo in dat deze personen uit België (of het land waar je bedrijf zich bevindt) omvatten. Meer nog, personen die niet alleen in dit land wonen, maar ook die dit land onlangs hebben bezocht.

Een handig trucje van Facebook om je doelgroep groter te maken, want misschien wil jij wel personen targetten die in je buurt werken, of je passeren tijdens hun woon-werkverkeer.

Zou je dus je locatie wel aanpassen? 

Hier kunnen we kort en krachtig op antwoorden: JA! 

Dat je het land aanpast naar de gewenste regio spreekt voor zich, maar pas zeker ook de doelgroep aan naar 'Mensen die op deze locatie wonen'.

Je doelgroep mag misschien wel kleiner zijn, er is ook meer kans dat deze personen geïnteresseerd zijn dan mensen die af en toe je locatie eens bezoeken.

Ben je niet zeker van jouw doelgroepen, of wil je meer tips om je doelgroepen aan te spreken? Boek dan een coaching in via deze link.

Liefs,

Laurann & Team Advertised

Vorige
Vorige

Stage bij Advertised

Volgende
Volgende

Plaatsingen & formaten