Meten is weten

Je wist wel dat meten belangrijk is, maar weet je ook hoe je net de resultaten van je campagne op Facebook & Instagram meet? Lees er meer over in deze blog!

First things first

Voordat ik je meeneem in de wereld van gebeurtenisbeheer, vertel ik je graag even wat een gebeurtenis voor Facebook en Instagram is.

Een gebeurtenis is een actie die iemand uitvoert op jouw website. Denk bijvoorbeeld aan:

• Een aankoop die iemand doet

• Een product dat in een winkelwagentje toegevoegd wordt

• Een bepaalde pagina van je website die bezocht wordt

Wanneer er een actie wordt uitgevoerd op jouw website en je hebt een Facebook pixel geïnstalleerd, zal de Facebook pixel deze actie registreren als een gebeurtenis. Gebeurtenissen vinden steeds plaats wanneer men van je Facebook advertenties of eigen berichten op jouw website terecht komt.

 

Standaardgebeurtenissen

Er zijn twee soorten gebeurtenissen. De eerste zijn standaardgebeurtenissen, vooraf gedefinieerde acties die Facebook en je Facebook pixel steeds herkennen. Dit zijn er een heleboel, waaronder de belangrijkste:

• Wanneer iemand iets toevoegt aan het winkelmandje

• Wanneer iemand zich inschrijft en een lead wordt

• Wanneer iemand je website bezoekt

• Wanneer iemand een aankoop voltooid

• Wanneer iemand een afspraak boekt

Bij een webshop worden deze vaak standaard herkend.

Aangepaste gebeurtenissen

Verder zijn er ook aangepaste gebeurtenissen. Deze zijn een variant op de standaardgebeurtenissen, en maken het mogelijk de gebeurtenis specifieker te maken. Zo kan je bijvoorbeeld:

• Het bezoeken van een bepaalde pagina op je website als gebeurtenis meten (denk aan een bedankpagina als belangrijke pagina die geregistreerd kan worden)

• Een aankoop boven of onder een bepaald bedrag meten als gebeurtenis

Meten is weten

Klinkt interessant, toch? Maar voordat je dit alles kan beginnen meten moet je nog één ding doen, en dat is de gebeurtenissen toevoegen in gebeurtenisbeheer. Dit doe je door in je Facebook Bedrijfsmanager naar Gebeurtenisbeheer te gaan. Hier vind je alle informatie over jouw gebeurtenissen terug, waaronder het toevoegen van een nieuwe gebeurtenis en zien welke activiteiten er allemaal gemeten werden.

Heb jij nog geen Facebook pixel op jouw website, of wil je graag meer weten over het instellen van deze gebeurtenissen? Boek dan een support call of coaching in.

Liefs,

Laurann & Team Advertised

Vorige
Vorige

Remarketing Campagnes

Volgende
Volgende

Warme versus koude doelgroepen