Copy schrijven voor advertenties
Staar je al uren naar je scherm, maar komt die knallende advertentietekst niet uit je vingers? Geen zorgen! Wij geven je enkele tips die je op weg kunnen helpen naar de perfecte advertentietekst.
De zes advertentievragen
Deze zes vragen helpen jou op weg bij het verzinnen van de origineelste advertentieteksten.
LET OP! Niet ieder product of dienst heeft een uitgebreide tekst nodig. Bij kledij of horecazaken weet je doelgroep wat het resultaat is na een aankoop of welk probleem je voor ze oplost.
👉🏻 Wie is je doelgroep en welk probleem lost je product of dienst voor hen op?
👉🏻 Wat is het resultaat na het gebruiken van je product of dienst?
👉🏻 Wie ben jij? Wat maakt jou de persoon of het bedrijf waar je doelgroep moet kopen?
👉🏻 Waaruit bestaat je product of dienst? Welke USP’s zijn er?
👉🏻 Welke mooie reviews kreeg je al eerder?
👉🏻 Welke actie moet je ondernemen?
Met deze antwoorden in je achterzak ben je klaar om overtuigende advertentieteksten te schrijven die niet enkel opvallen, maar ook verkopen. 😉
Stap voor stap naar die knallende advertentie
Met de antwoorden op bovenstaande vragen geraak je al een eind verder. Maar in welke volgorde stel je nu die advertentietekst op?
Stap 1: de scrollstopper of hook
Als eerste is het belangrijk om ervoor te zorgen dat mensen stoppen met scrollen. Begin je tekst met een leuke scrollstopper of hook.
Zo zorg je ervoor dat de sfeer er vanaf het eerste moment in zit. 🥳
Je kan bijvoorbeeld starten met een boeiende vraag, een krachtige stelling of een uitdagende uitspraak.
Stap 2: wie ben jij?
Vertel ook wie jij bent. Mensen kopen graag van mensen, ze vinden het fijn om het gezicht achter het bedrijf te kennen.
Door deze persoonlijke touch zien je klanten niet enkel jouw producten, maar krijgen ze ook een idee van de persoon achter het merk. Ideaal voor het versterken van de band, wat zorgt voor terugkerende klanten. 🤩
(TIP: zet dit ook op je landingspagina!)
Stap 3: een duidelijke USP ofwel Unique Selling Proposition
Geef duidelijk aan wat je te bieden hebt en wat je doelgroep mag verwachten. Wat maakt jouw aanbod zo bijzonder dat mensen er niet omheen kunnen? Het is belangrijk dat je kernboodschap, USP en voordelen duidelijk zijn.
De USP onderscheidt je van de concurrentie en vertelt waarom klanten bij jou moeten kopen.
Stap 4: dé social proof ✨
Heb je al mooie reviews, prijzen of diploma’s verzameld? Laat deze dan zeker zien op je landingspagina! Mensen vertrouwen op de mening van anderen en zullen sneller overtuigd geraken als je een goede social proof inzet.
Stap 5: een overtuigende CTA
Je advertentie afsluiten doe je met een goede call-to-action. Dit is de knop die aangeeft wat je verwacht van je bezoekers en ze leidt naar de plek waar jij wil. Een goede CTA is duidelijk, specifiek en actiegericht.
Bijvoorbeeld: klik hier, schrijf u nu in, lees hier meer, …
Voorbeeld
Om je een idee te geven van hoe zo’n tekst eruit ziet, geven we nog graag een voorbeeldje mee:
Heb je last van uitgroei, doffe punten, pluizig haar of iets anders? 💇
Bij {bedrijf} zijn we helemaal klaar om jouw frisse coupe terug te toveren.🥰 Emma en Sofia staan klaar om je te ontvangen en luisteren aandachtig naar jouw zomerse wensen.
Dood en droog haar? Dat is verleden tijd, want ons team werkt enkel met de beste producten, die je haar en hoofdhuid optimaal verzorgen.🧴
⭐⭐⭐⭐⭐ - Lena Van Dijk
Ik laat mijn haar al een aantal jaar kleuren en knippen bij {bedrijf}. Iedere keer verbazen ze mij met hun topservice en het eindresultaat. Als ik een keer iets anders wil, dan denken ze graag met mij mee en bekijken ze het vanuit het volledige plaatje. Ik kan ze zeker aanraden!
Boek nu je afspraak en wij zorgen voor die frisse look. ✂️
Zo, nu ben je helemaal klaar om zelf voor die knallende advertenties te zorgen!
Heb je toch nog hulp nodig bij het schrijven van je teksten? Plan nu je coaching in!
Zie je het helemaal niet zitten om de teksten te schrijven? Laat dan hier jouw ads uitbesteden.