Algemene Voorwaarden

ADVERTISED, een commanditaire vennootschap naar Belgisch recht met zetel te 2320 HOOGSTRATEN, Vrijheid 243 en ondernemingsnummer 0779.730.144, vertegenwoordigd door haar zaakvoerder mevrouw Laurann VAN DE PEER.

E-mailadres: laurann@advertised.be

DEEL 1 – ALGEMEEN

Artikel 1 – Definities

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

(1)             Algemene Voorwaarden: Huidige algemene voorwaarden

(2)              Aanbod: alle aanbiedingen en prijsopgaves uitgaande van mij, ofwel via mijn Website ofwel via e-mail.

(3)              Dienst(en): de Diensten die wij leveren en die de Klant afneemt.

(4)              Dienstverlener: Laurann Van De Peer in naam en voor de rekening van ADVERTISED CommV. 

(5)              Ingangsdatum: de Overeenkomst gaat in op de dag van de inschrijving bij één van de trajecten of producten.

(6)              Klant: Jij, de ondernemer of rechtspersoon die een Overeenkomst afsluit met ADVERTISED CommV en hierdoor de algemene voorwaarden aanvaardt.

(7)             Offerte(s): Een aanbieding of een Offerte uitgaande van de Dienstverlener (via Website, sociale media of e-mail).

(8)              Overeenkomst: De Overeenkomst tot Dienstverlening   tussen Dienstverlener en Klant na aanvaarding van de Offerte door de Klant of de Overeenkomst tot aankoop van een Dienst.

(9)             Partijen: De Dienstverlener en de Klant samen

(10)            Producten: de online e-books, workshops, online cursussen, ….

(11)            Schriftelijk: de schriftelijke communicatie zoals e-mail of via een aangetekend schrijven waar nodig.

(12)           Website: www.advertised.be  

Artikel 2 – Toepasselijkheid algemene voorwaarden

2.1. In deze algemene voorwaarden beschrijven wij de regels op basis waarvan wij als Dienstverlener onze Diensten aan jou, de Klant, zullen leveren. Deze voorwaarden zijn van toepassing op al mijn Offertes, aanbiedingen, online programma’s, workshops, trajecten, Overeenkomsten, Diensten en producten, en bevatten belangrijke informatie over jouw rechten en verplichtingen.

2.2. Deze algemene voorwaarden hebben steeds voorrang op eventuele algemene voorwaarden van de Klant. Dit voor zover er niet van deze voorwaarden schriftelijk is afgeweken.

2.3. De laatste versie van deze algemene voorwaarden is steeds van toepassing en tevens vrij raadpleegbaar op de Website.

2.4 Elke overeenkomst, van welke aard ook, tussen de Dienstverlener en de Klant wordt aan de hiernavolgende Algemene Voorwaarden onderworpen. Afwijkingen van deze Algemene Voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk voorafgaandelijk en schriftelijk werden overeengekomen.

DEEL 2 – BEPALINGEN VAN TOEPASSING OP DE DIENSTEN VAN DE DIENSTVERLENER 

Artikel 3 - Offertes

3.1. Een Offerte uitgaande van de Dienstverlener is vrijblijvend en kan niet aanzien worden als een aanbod. Behoudens anders overeengekomen, is een Offerte 30 dagen geldig, te rekenen vanaf de op de Offerte vermelde datum.

De Overeenkomst komt pas tot stand nadat de Klant schriftelijk de Offerte aanvaardt én de Dienstverlener bevestigt de opdracht te aanvaarden. Bij het plaatsen van de bestelling stemt de Klant uitdrukkelijk in met deze algemene voorwaarden en ziet hij/zij af van zijn/haar eigen algemene voorwaarden.

3.2. Voor de bepaling van de omvang van de opdracht geldt enkel de omschrijving van de Offerte met eventuele aanvullingen en wijzigen wanneer deze schriftelijk zijn overeengekomen.

Elke wijziging op vraag van de Klant, elke bijkomende levering of prestaties, ongeacht of zij schriftelijk of mondeling zijn overeengekomen, én die niet zijn opgenomen in de Offerte, zullen apart in rekening worden gebracht aan de gangbare tarieven, zijnde aan een uurtarief van € 65 (excl. BTW) voor uitvoerende taken en €108 (excl. BTW) voor coaching.

3.3. Nadat de Overeenkomst is aangegaan door middel van een schriftelijk akkoord per mail of door ondertekening van de Offerte kan de Klant niet meer afzien van zijn/haar bestelling, tenzij met akkoord van de Dienstverlener.

3.4. De Dienstverlener heeft het recht de bestellingen te annuleren indien deze dubbelzinnig zou zijn.

3.5. De Dienstverlener kan evenwel niet aan de Offerte worden gehouden indien de Klant redelijkerwijze ervan kon uitgaan dat deze een kennelijke materiële vergissing of verschrijving bevat, zoals een onrealistische hoge korting of ongebruikelijke lage vraagprijs.

3.6. De prijzen opgenomen in de Offerte zijn steeds exclusief BTW, beeldmateriaal, advertentiebudget en het maken van de landingspagina’s. 

3.7. Zonder afbreuk te doen aan een tussen Partijen overeengekomen prijs, is de Dienstverlener gerechtigd om de prijs op elk moment te herzien, doch in elk geval slechts ten belope van tachtig procent van de prijs, in functie van parameters die reële kosten vertegenwoordigen en waarbij iedere parameter uitsluitend van toepassing is op het gedeelte van de prijs dat beantwoordt aan de kosten die de parameter vertegenwoordigt, conform volgende formule: nieuwe prijs = oorspronkelijke prijs * [a + b * (nieuwe kost / oude kost)], waarbij geldt:

  • a = het gedeelte van de oorspronkelijke prijs dat niet voor herziening in aanmerking komt, waarbij geldt:

    • a >= 0,20, en

    • a + b = 1.

  • b = het gedeelte van de oorspronkelijke prijs dat beantwoordt aan de kosten die de parameter vertegenwoordigt, en waarbij geldt b <= 0,80;

  • nieuwe kost: de reële kost op de datum waarop de Dienstverlener de kost daadwerkelijk maakt;

  • oude kost: de reële kost op de datum waarop de oorspronkelijke prijs werd overeengekomen.

3.7. Alle bijkomende kosten die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de Overeenkomst, zijn steeds ten laste van de Klant, ongeacht de aard ervan. Deze worden rechtstreeks aan de Klant gefactureerd en door de Klant betaald, tenzij anders overeengekomen.        

3.8. Aanbiedingen en Offertes gelden niet automatisch voor toekomstige opdrachten, tenzij anders schriftelijk overeengekomen.

Artikel 4- Totstandkoming en uitvoering van de Overeenkomst

4.1. De Dienstverlener biedt verschillende soorten Diensten aan. Indien er geen Offerte wordt opgesteld, zal de Klant de nodige informatie kunnen terugvinden op de Website of kan deze opvragen bij de Dienstverlener.

4.2 De Dienstverlener zal op een professionele manier de nodige inspanningen leveren om haar Dienstverlening zo goed mogelijk bij uw wensen te laten aansluiten. De Dienstverlener doet het nodige om de Overeenkomst uitvoeren naar haar best inzicht en vermogen. Dit betreft een inspanningsverbintenis en kan nooit aanzien worden als een resultaatsverbintenis. De Dienstverlener kan geen garanties geven.

4.3. Indien en voor zover dit vereist is voor een goede uitvoering van de Overeenkomst, heeft de Dienstverlener tijdens de uitvoering van de Overeenkomst, het recht om bepaalde werkzaamheden uit te besteden aan derden zonder dat zij de Klant hiervan op de hoogte moet stellen.

4.4. Soms moet de Dienstverlener over bijkomende informatie beschikken vooraleer de Overeenkomst naar behoren kan worden uitgevoerd. Jij bent als Klant gehouden al datgene te doen, wat redelijkerwijs nodig of wenselijk is om een tijdige en juiste levering mogelijk te maken, o.a. in het bijzonder door het tijdig aanleveren van volledige, deugdelijke en duidelijke gegevens en/of benodigde materialen.

4.5. Als jij herhaaldelijk geen medewerking verleent, stelselmatig voor vertragingen zorgt, of in gebreke blijft om uw verplichtingen na te komen, heeft de Dienstverlener het recht om haar Overeenkomst eenzijdig te verbreken, prestaties stop te zetten, en/of een eindfactuur te versturen alvorens alle Diensten geleverd zijn.

4.6. De Dienstverlener is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, te wijten aan verkeerde of onjuiste gegevens die door de Klant zijn verstrekt.  Wanneer de Dienstverlener een advertentie ter goedkeuring overmaakt aan de Klant én deze wordt goedgekeurd, kan de Dienstverlener niet instaan voor eventuele vergissingen. 

4.7. M.b.t. coaching: Partijen zullen steeds in onderling overleg meedelen op welke tijdstippen de trainingen zullen plaatsvinden.

4.8. Eenzelfde afspraak kan slechts één keer verzet worden wanneer dit binnen de 24 uur voor aanvang van de afspraak wordt meegedeeld. Partijen zullen in onderling overleg een nieuwe datum vastleggen. Wanneer de Klant eenzelfde afspraak meermaals verzet of dit niet tijdig doet, zal zij haar beurt verliezen of zal er een vergoeding hiervoor worden aangerekend.

Artikel 5 – Levertermijnen

5.1. De leveringstermijn is louter indicatief en biedt geen enkele garantie. De verbintenis die de Dienstverlener aangaat betreft geen resultaatsverbintenis.  De Dienstverlener doet uiteraard het nodige om haar Diensten binnen de gestelde termijn te leveren.  Een vertraging in de levering kan evenwel geen aanleiding geven tot een eis om schadevergoeding of ontbinding van de Overeenkomst. 

5.2. Voorts heeft de Dienstverlener het recht om, indien zij door overmacht wordt gehinderd, zonder rechterlijke tussenkomst de uitvoering op te schorten of geheel of gedeeltelijk te ontbinden zonder dat enige schadevergoeding verschuldigd kan zijn.

Artikel 6 – Facturatie en betaling 

6.1. De Dienstverlener maakt steeds een factuur op conform de gemaakte afspraken. Deze factuur dient te worden betaald binnen de 14 kalenderdagen na factuurdatum.

6.3. Bij niet–betaling of wanbetaling van de factuur binnen de gestelde termijn, worden alle openstaande facturen van rechtswege en zonder ingebrekestelling onmiddellijk opeisbaar en is de Klant vanaf de vervaldag van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een interest verschuldigd zijn zoals vastgesteld in de wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties, evenals een forfaitaire schadevergoeding ten belope van 10% van de prijs zoals opgenomen in de Offerte.

6.4. Bij gebreke aan tijdige betaling heeft de Dienstverlener recht om nog lopende werkzaamheden of Diensten op te schorten totdat de verschuldigde bedragen (zowel hoofdsom als intresten en schadevergoeding) volledig betaald zijn.

Artikel 7 – Duurtijd, beëindiging of annulatie van de Overeenkomst

7.1. De duurtijd is steeds afhankelijk van het gekozen traject/product/abonnement. De Dienstverlener zal steeds op voorhand meedelen hoelang het traject zal duren.

Het traject kan in principe niet voortijdig worden stopgezet. Het aangekochte traject kent een loopduur zoals vermeld bij aankoop. Bij aanschaf van het traject gaat Klant ermee akkoord dat het gehele traject dient te worden betaald, ook wanneer Klant gedurende het traject wenst tot annulering over te gaan.

Wanneer de Klant ervoor opteert om het traject of de coaching te annuleren, heeft zij geen recht op enige terugbetaling.

7.2 Indien de Klant een Overeenkomst van bepaalde duur met de Dienstverlener sluit of een abonnement van bepaalde duur van de Dienstverlener aankoopt, dan kan de Klant deze Overeenkomst niet voortijdig beëindigen, dan met betaling van een verbrekingsvergoeding die gelijk is aan het nog te factureren bedrag voor de resterende termijn.            

7.3. De Dienstverlener is gerechtigd de Overeenkomst per direct geheel of gedeeltelijk te ontbinden zonder verplichting tot schadevergoeding als de Klant niet, of slechts gedeeltelijk aan zijn verplichtingen uit de Overeenkomst voldoet. De Dienstverlener kan maar haar Diensten naar behoren uitoefenen wanneer de Klant aan zijn contractuele verplichtingen voldoet.

7.4.  Indien de Klant niet behoorlijk of niet tijdig voldoet aan een verplichting, alsmede in geval van faillissement, van aanvraag van uitstel van betaling, van stillegging of liquidatie van het bedrijf van de Klant, wordt de Klant van rechtswege geacht in verzuim te zijnen dan heeft de Dienstverlener het recht om zonder ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten of geheel of gedeeltelijk te ontbinden zonder dat enige schadevergoeding kan verschuldigd zijn. In al deze gevallen is elke vordering van de Dienstverlener lastens de Klant dadelijk en ineens opeisbaar.

Artikel 8 - Betwistingen

8.1. Alle klachten dienen gegrond en gemotiveerd te zijn en uiterlijk binnen de maand na ontvangst van de eindfactuur of na einde de opdracht rechtstreeks per aangetekend schrijven aan de Dienstverlener geadresseerd te worden. De Klant stemt er mee in de klacht enkel en alleen per mail aan de vennootschap te richten, gericht aan het emailadres laurann@advertised.be, en niet te verspreiden via andere kanalen of sociale media. Indien dit wel wordt gedaan, mag de Dienstverlener een schadevergoeding eisen voor de belopen imagoschade, met een minimum van 1.500 euro excl. BTW.

Na het verstrijken van deze termijn worden de verkochte goederen of de geleverde Diensten beschouwd als zijnde conform aan de eisen door de Klant gesteld bij aankoop en is de Dienstverlener niet meer aansprakelijk voor zichtbare gebreken.

8.2. Ook betaling, zelfs gedeeltelijk van de eindfactuur, of het louter in gebruik nemen, kan als vermoeden gelden dat u stilzwijgend de oplevering heeft aanvaard, tenzij u binnen de maand na één van voormelde gelegenheden,  via aangetekend schrijven een klacht indient. 

DEEL 3 – BEPALINGEN VAN TOEPASSING OP DE VERKOOP VAN E-BOOKS, ONLINE CURSUSSEN, WORKSHOPS EN PRODUCTEN

Artikel 9 - Aanbod en aanvaarding

9.1. De Dienstverlener doet steeds een aanbod via de Website.  

De prijzen worden uitgedrukt in euro. Er wordt BTW aangerekend. 

9.2. De Dienstverlener heeft steeds het recht om de tarieven en/of voorwaarden aan te passen. Het aanbod dat bestond op het moment dat de Klant het aanvaard, m.a.w. aankoopt, is het geldende aanbod.

9.3. De Dienstverlener kan niet aan haar aanbod worden gehouden indien de Klant redelijkerwijze kon begrijpen dat het aanbod, of een onderdeel daarvan, een kennelijke materiële vergissing of verschrijving bevat,  zoals een onrealistische hoge korting of ongebruikelijke lage vraagprijs.

9.4. Bij aanvaarding van het aanbod voor de levering van een Dienst of product gaat de Klant ermee akkoord dat de Overeenkomst direct wordt uitgevoerd en nagekomen. De Klant-consument, ziet hiermee af van zijn herroepingsrecht (indien dit van toepassing zou zijn). 

9.5. De Diensten of producten die via de Website zijn aangekocht, dienen onmiddellijk en via de Website te worden betaald.

Artikel 10 - Levering

10.1. Voor aankoop van producten gelden de volgende bepalingen:

 - Als verzendadres geldt het adres of e-mailadres dat de Klant heeft opgegeven. De Dienstverlener is niet aansprakelijk voor fouten in het aanleveren van deze leveringsinformatie.

10.2. De online producten of de toegang tot de online trainingen worden ten laatste 48uur na aankoop bezorgd op het door de Klant opgegeven e-mailadres.

Artikel 11 – Gebruikersaccount voor online trainingen

11.1. Om toegang te krijgen tot online Diensten, waaronder online trainingen, dient de Klant op de Website of het gekozen trainingsplatform een account aan te maken.

11.2. De Klant zal ervoor zorgen dat de informatie in het account steeds actueel en up-to-date is. Daarnaast zal de Klant ook zorgen voor een veilig en uniek wachtwoord.

11.3. Toegang tot het gebruikersaccount is strikt persoonlijk. De toegang tot het account, accountgegevens en inloggegevens mogen niet gedeeld worden met derden.

11.4. Bij een vermoeden tot delen van de accountgegevens aan derden, zal de toegang tot de account voor onbepaalde tijd geblokkeerd worden, zonder dat de Dienstverlener aan de Klant enige vergoeding of betaling verschuldigd is.

11.5. Wanneer de Klant zou handelen in strijd met deze algemene voorwaarden of op een andere manier onrechtmatig handelt of schade toebrengt aan de Dienstverlener, dan is de Dienstverlener gerechtigd de toegang tot het account te ontzeggen, zonder dat zij hiervoor enige schadevergoeding verschuldigd is.

11.6. Bij een vermoeden van het delen van toegang tot een online training met derden, wordt de toegang de online training voor onbepaalde tijd geblokkeerd, zonder dat de Dienstverlener Klant enige vergoeding of betaling verschuldigd is.

11.7. De Dienstverlener heeft de onlinetrainingen ontworpen naar aanleiding van haar ervaring en kennis. Met de online trainingen wenst de Dienstverlener de Klant de nodige tools bij te brengen.

11.8. De aangeboden onlinetrainingen, waarbij online cursusmateriaal wordt geleverd, worden uitgevoerd via de Website.

11.9. De Klant dient tenminste over een e-mailadres en over een internetverbinding, webbrowser en daarvoor geschikte apparatuur te beschikken, om gebruik te maken van de onlinetrainingen.

11.10. De Dienstverlener biedt geen garantie op enige voortgang of verbetering, noch biedt zij enige garantie op resultaat. De resultaten zijn steeds afhankelijk van de inspanningen van de Klant.

11.11.  De Klant dient zich te onthouden van elk gebruik van (de inhoud van) de onlinetrainingen dat onrechtmatig is of schadelijk kan zijn voor de Dienstverlener.

 

Artikel 12 – Specifieke bijkomende bepalingen inzake abonnementen bepaalde duur

12.1. Een abonnement van bepaalde duur is een overeenkomst van bepaalde duur en kan dus niet voortijdig worden beëindigd, dan met betaling van een verbrekingsvergoeding die gelijk is aan het nog te factureren bedrag voor de resterende termijn.

12.2. Het abonnement van bepaalde duur heeft zoals aangegeven in de Offerte een duur van  6 maanden of 1 jaar. Na het verstrijken van deze termijn (i.e. 6 maanden of 1 jaar), zal het abonnenemt stilzwijgend worden vernieuwd voor dezelfde initiële termijn, tenzij zij door één van de Partijen ten minste 1 werkdag voor het verstrijken van de lopende periode per e-mail met ontvangstbevestiging te worden opgezegd. Deze opzeg dient te gebeuren aan Laurann Van De Peer op het volgend e-mailadres: laurann@advertised.be.

12.3. De werkzaamheden worden aangevat op het ogenblik zoals aangegeven in de Offerte.

12.4. De hoofdsom van het abonnenemt van bepaalde duur zal hetzij éénmalig voor de aanvang worden betaald hetzij zal de hoofdsom worden opgedeeld in het aantal maanden van het abonnenement en via SEPA Europese domiciliëring maandelijks worden vooruitbetaald. De eerste maand van de Overeenkomst zal bij aanvang een gedetailleerde afrekening worden opgemaakt en gefactureerd, betrekking hebbende op de periode vanaf het ingaan van de Overeenkomst tot de eerstvolgende 1e van de maand, vanaf wanneer de SEPA-domiciliëring van toepassing wordt of de verdere facturatie van het maandelijkse vergoeding die telkens op de 1e van elke maand wordt opgemaakt en onmiddellijk betaalbaar is.

12.5. Indien de Klant niet tijdig betaalt, is de Dienstverlener gerechtigd om haar Diensten stop te zetten totdat het verschuldigde bedrag ontvangen is. De verplichting tot betalen blijft in deze situatie onverkort bestaan.

12.6. Bij ontstentenis van betaling op de vastgestelde vervaldag en indien de Dienstverlener dient over te gaan tot invordering van haar vordering, is de Dienstverlener gerechtigd om alle nog verschuldigde sommen onmiddellijk op te eisen, ongeacht de voorziene betaalwijze.

12.7. De Klant mag steeds besluiten om een campagne te stoppen of te pauzeren. De Klant dient de Dienstverlener hier zo spoedig mogelijk van op de hoogte brengen. Dit schorst echter het abonnenement niet en geeft de Klant geen recht op compensatie.

12.8. De Klant kan een nieuwe campagne aanvragen tot ten laatste vrijdag 12u (indien vrijdag geen werkdag is, zal deze termijn opschuiven naar de eerste werkdag die hieraan voorafgaat). Met dien verstande dat dit enkel mogelijk is, indien alle input werd aangeleverd (bv doelgroep, landingspagina, foto’s en videos, etc). Deze nieuwe campagne zal door de Dienstverlener de week hieropvolgend worden ingepland.

12.9. Inzake het wijzigen van campagnes: De Klant kan een campagne wijzigen indien deze zich op hetzelfde kanaal bevinden. De Dienstverlener zal dan wel het verschil tussen de opstart van een nieuwe campagne en de maandelijkse optimalisatiekost eenmalig apart factureren.

12.10. Inzake het wijzigen van kanalen: De Klant kan in abonnement dat werd aangegaan niet wijzigen van kanaal. De Klant dient voor het nieuwe kanaal een nieuw abonnement aan te gaan of deze Dienst afzonderlijk af te nemen.

12.11. De Klant kan conform de Offerte een aantal bijkomende Diensten aankopen ter aanvulling van het abonnement. Deze kunnen te alle tijde worden opgezegd 1 werkdag (indien vrijdag geen werkdag is, zal deze termijn opschuiven naar de eerste werkdag die hieraan voorafgaat) voor de start van een nieuwe termijn waarvoor ze zijn aangekocht.

Artikel 13 – Specifieke bijkomende bepalingen inzake abonnementen onbepaalde duur

13.1. Een abonnement van onbepaalde duur is maandelijks opzegbaar ten minste 1 werkdag voor de start van een nieuwe maand, door middel van een kennisgeving per e-mail met ontvangstbevestiging aan Laurann Van De Peer op het volgend e-mailadres: laurann@advertised.be.

13.2. De werkzaamheden worden aangevat op het ogenblik zoals aangegeven in de Offerte.

13.3. Het abonnement van onbepaalde duur zal via SEPA Europese domiciliëring maandelijks worden vooruitbetaald. De eerste maand van de Overeenkomst zal bij aanvang een gedetailleerde afrekening worden opgemaakt en gefactureerd, betrekking hebbende op de periode vanaf het ingaan van de Overeenkomst tot de eerstvolgende 1e van de maand, vanaf wanneer de SEPA-domiciliëring van toepassing wordt of de verdere facturatie van het maandelijkse vergoeding die telkens op de 1e van elke maand wordt opgemaakt en onmiddellijk betaalbaar is.

13.4.  Indien de Klant niet tijdig betaalt, is de Dienstverlener gerechtigd om haar Diensten stop te zetten totdat het verschuldigde bedrag ontvangen is. De verplichting tot betalen blijft in deze situatie onverkort bestaan.

13.5. De Klant mag steeds besluiten om een campagne te stoppen of te pauzeren. De Klant dient de Dienstverlener hier zo spoedig mogelijk van op de hoogte brengen. Dit geeft de Klant geen recht op een compensatie.

13.6. De Klant kan conform de Offerte een aantal bijkomende Diensten aankopen ter aanvulling van het abonnement. Deze kunnen te alle tijde worden opgezegd 1 werkdag (indien vrijdag geen werkdag is, zal deze termijn opschuiven naar de eerste werkdag die hieraan voorafgaat) voor de start van een nieuwe termijn waarvoor ze zijn aangekocht.

Artikel 14 – Tarieven en betalingen i.v.m. de aankoop van een traject

14.1. De werkzaamheden worden aangevat na de volledige betaling van de hoofdsom van het gekozen traject,  of d.m.v. een maandelijkse vergoeding. 

De maandelijkse vergoeding wordt, tenzij anders overeengekomen, hetzij via SEPA Europese domiciliëring hetzij via factuur, maandelijks vooruitbetaald. De eerste maand van de Overeenkomst zal bij aanvang een gedetailleerde afrekening worden opgemaakt en gefactureerd, betrekking hebbende op de periode vanaf het ingaan van de Overeenkomst tot de eerstvolgende 1e van de maand, vanaf wanneer de SEPA-domiciliëring van toepassing wordt of de verdere facturatie van het maandelijks lidmaatschapsgeld die telkens op de 1e van elke maand wordt opgemaakt en onmiddellijk betaalbaar is.

14.2. Indien de Klant niet tijdig betaalt, is de Dienstverlener gerechtigd om haar Diensten stop te zetten totdat het verschuldigde bedrag ontvangen is. De verplichting tot betalen blijft in deze situatie onverkort bestaan.

14.3. Bij ontstentenis van betaling op de vastgestelde vervaldag en indien de Dienstverlener dient over te gaan tot invordering van haar vordering, is de Dienstverlener gerechtigd om alle nog verschuldigde sommen onmiddellijk op te eisen, ongeacht de voorziene betaalwijze.

14.4.  Indien er geen betaling via domiciliëring is afgesproken, zal de deelnemer het gehele bedrag van de factuur in één keer overmaken naar het rekeningnummer BE12 7340 4689 8192 van de Dienstverlener met vermelding van het factuurnummer, te vinden onderaan de facturatie. De factuur dient te worden betaald binnen de 14 kalenderdagen.

DEEL 4– BEPALINGEN VAN TOEPASSING OP ALLE DIENSTEN EN PRODUCTEN VAN DE DIENSTVERLENER

Artikel 145- Betwistingen

15.1. De klacht is verplicht om eventuele klachten over facturen en/of geleverde Diensten of producten binnen de 1 maand na het ontstaan van de klacht schriftelijk kenbaar maken aan de Dienstverlener.

15.2. Indien van een gebrek later melding zou worden gemaakt van een fysiek product, dan komt de Klant geen absoluut recht meer toe op herstel, vervanging of schadeloosstelling.

Artikel 16 - Aansprakelijkheid

16.1 Algemeen

De Dienstverlener kan nooit aansprakelijk zijn voor of gehouden zijn tot vergoeding van immateriële, indirecte of gevolgschade, met inbegrip van (doch niet beperkt tot) winstderving, omzetverlies, inkomstenderving, administratie- of personeelskosten, een verhoging van de algemene kosten, verlies van cliënteel of vorderingen van derden.

De Dienstverlener haar aansprakelijkheid met betrekking tot directe schade zal steeds beperkt zijn tot herstel in natura door het aanbrengen van verbeteringen, het opnieuw presteren van de te leveren Diensten en/of het leveren van de producten.

De contractuele en buitencontractuele aansprakelijkheid van de Dienstverlener zal in alle gevallen beperkt zijn tot 75% van de door de Dienstverlener in het kader van de schadeverwekkende diensten en/of producten aan de Cliënt gefactureerde en effectief betaald gekregen bedragen.

De Overeenkomst bevat voor de Dienstverlener steeds inspanningsverplichtingen, geen resultaatsverplichtingen. De Dienstverlener zal uiteraard haar uiterste best doen om de diensten correct te leveren en het beste resultaat na te streven, de Dienstverlener kan echter niet aansprakelijk worden gesteld indien het beoogde resultaat niet werd bereikt.

De adviezen gegeven in een onlinecursus, coaching traject (kortom tijdens het leveren van een dienst) vervangt geen financieel advies. De Cliënt is zelf aansprakelijk voor het al dan niet implementeren van de adviezen.

De Dienstverlener werkt alleen met de beste partners, onderaannemers en werknemer, doch kan zij niet aansprakelijk worden gesteld voor enige schade voortvloeiend uit hun fout, met uitzondering van hun zware (of opzettelijke) fout.

16.2. Overmacht:

In het geval dat een Partij getroffen werd door een overmachtsituatie, zal de getroffen partij de andere partij zo snel mogelijk en uiterlijk 2 werkdagen na kennisname inlichten over de overmachtssituatie en het bewijs hiervoor leveren. De partij die zich beroept op overmacht kan niet contractueel of buitencontractueel aansprakelijk gesteld worden voor niet-nakoming van zijn verbintenissen voor de duur van de overmacht.

Wanneer de overmacht slechts tijdelijk van aard is, zal de Dienstverlener alsnog trachten de Diensten te leveren vanaf dit redelijkerwijs weer mogelijk is. Als blijkt dat het onmogelijk is om de Diensten te voltooien of verder te zetten, zal de Overeenkomst in onderling overleg herzien of ontbonden worden.

16.3. Relaties met derden:

Voor zover de Dienstverlener afhankelijk zou zijn van de medewerking, Diensten en leveringen van derden, kan de Dienstverlener op geen enkele manier aansprakelijk worden gesteld voor schade voortkomend uit deze relaties of het verbreken ervan.

16.4. Contractuele tekortkomingen:

Indien bij het uitvoeren van onze Overeenkomst een ernstige tekortkoming aan de Dienstverlener te wijten zou zijn kan u haar schriftelijk in gebreke stellen, waarbij er een redelijke termijn wordt gegund om alsnog onze verplichtingen na te komen. De Dienstverlener kan slechts aansprakelijk gesteld worden voor een vervangende schadevergoeding die niet hoger kan zijn dan het factuurbedrag.

Iedere aansprakelijkheid voor enige andere vorm van schade is uitgesloten, waaronder enige vergoeding van indirecte schade, gevolgschade of schade wegens gederfde omzet of winst.

16.5. Technische problemen Website:

De Dienstverlener kan geen bepaalde uptime van de Website garanderen. De digitale inhoud kan daardoor eventueel voor korte periodes niet beschikbaar zijn. De Klant kan hiervoor geen vergoeding vorderen, wanneer dit binnen redelijke proporties blijft.

De Dienstverlener stelt alles in het werk om ervoor te zorgen dat de Website en de online Diensten zo spoedig mogelijk weer beschikbaar zijn. De Dienstverlener kan evenwel geen enkele garantie bieden.

Artikel 17- Intellectuele eigendomsrecht

17.1. Door acceptatie van deze algemene voorwaarden wordt uitdrukkelijk erkend door de Klant dat alle ontwerpen, informatie, afbeeldingen, e-mails, downloads, schema’s, modules en/of materialen, en overige inhoud op de Website producteneigendom zijn van de Dienstverlener en beschermd zijn door de relevante rechten van intellectuele eigendom, waaronder doch niet beperkt tot auteursrechten, merkenrechten, databankrechten, naburige rechten, octrooien en modelrechten.

17.2. De Dienstverlener verleent aan de Klant een beperkt, persoonlijk, niet exclusief, niet sub-licentieerbaar, niet overdraagbaar en onherroepelijk recht om de Diensten en producten te gebruiken voor persoonlijke doeleinden en onder de voorwaarden, zoals in deze algemene voorwaarden gesteld. Dit enkel gedurende de duurtijd van de Overeenkomst.

17.3. Het is de Klant uitdrukkelijk verboden om ontwerpen, informatie, afbeeldingen en overige inhoud, opgesteld door de Dienstverlener, te kopiëren, te wijzigen, openbaar te maken, voor directe of indirecte commerciële doeleinden te gebruiken of aan derden over te maken.

Het is de Klant ook verboden om de gegeven licentie over te dragen aan derden. De Klant mag sluitend de werken downloaden en opslaan en/of printen voor strikt persoonlijk gebruik.

17.4. Partijen kunnen steeds hiervan afwijken door middel van een schriftelijke Overeenkomst.

17.5. De Klant verleent de Dienstverlener voor de duur van de overeenkomst een niet-exclusieve, niet-overdraagbare licentie op de door de Klant ter beschikking gestelde materialen (teksten, foto’s, data etc.) om de opdracht zoals vermeld in de offerte uit te voeren.

Artikel 18 - Gegevensverwerking

18.1. Door het aanvaarden van een aanbod of het aankopen van een product,  verklaart de Klant zich akkoord met de verwerking van zijn persoonsgegevens conform de Dienstverlener zijn privacy policy. Deze algemene voorwaarden dienen te worden gelezen in combinatie met deze algemene privacyverklaring die toegankelijk is op de Website.  

18.2. Door het aanmaken van een account, aanvaardt de Klant zonder voorbehoud deze algemene voorwaarden. Daarnaast moet de Dienstverlener voor het aanmaken van het gebruikersaccount of het opmaken van bepaalde documenten de persoonsgegevens verwerken. De omstandigheden waarin dat gebeurt, worden nader omschreven in de privacy policy. 

18.3. In het kader van de Diensten die de Dienstverlener verricht, verwerkt zij als ‘verantwoordelijke’ persoonsgegevens van de contactpersonen die de Klant opgeeft. De contactgegevens van deze personen kunnen verwerkt worden in het kader van ons Klantenbeheer, voor marketingdoeleinden, en dienen om onze Overeenkomst met de Klant naar behoren uit te voeren.

18.4. De Dienstverlener doet het nodige om de gegevens die zij verkrijgt van haar Klant en verwerkt tijdens haar opdracht, te verwijderen wanneer de opdracht een einde neemt.

Artikel 19 - Algemeen

19.1. Partijen zijn gehouden tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van deze Overeenkomst hebben verkregen van de andere partij.

Niemand kan zijn of haar rechten en/of verplichtingen voortvloeiend uit deze algemene voorwaarden of onze Overeenkomsten overdragen aan een derde partij zonder toestemming van de andere partij

19.2. Wanneer een bepaling uit deze voorwaarden geheel of gedeeltelijk in strijd zou zijn met een wettelijke bepaling, en daardoor nietig zou zijn, dan blijven deze voorwaarden voor het overige onverminderd van kracht. Indien nodig zullen partijen gezamenlijk een nieuwe bepaling overeenkomen die in ligt met het doel van de nietige bepaling.

19s.3. De Overeenkomsten met de Klant worden beheerst door het Belgisch recht. Elke betwisting i.v.m. de interpretatie of uitvoering van een contract en m.b.t. onze facturen behoort tot de uitsluitende bevoegdheid van het de rechtbanken waar de zetel van de Dienstverlener gevestigd is.  

 

12 december 2022