Advertentieteksten 101: Koude vs. Warme Doelgroepen

Ken je dat gevoel wanneer je voor een leeg scherm zit te staren en je een advertentietekst moet bedenken? Toegegeven, wij hebben er ook weleens last van! Maar geen zorgen, we hebben wat goede tips voor je om het ijs te breken. 🚀


Koud VS warm 

Vraag jij je wel eens af of het aangeraden is om voor elke doelgroep een aangepaste advertentietekst te schrijven? Naar onze mening is dat niet altijd nodig, maar in sommige gevallen (afhankelijk van je product/dienst, de prijs,..) kan het wel een meerwaarde zijn. Hoe je dat net aanpakt, lees je in onderstaande alinea’s.


Cold as ice

Bij de koude doelgroepen is het essentieel dat je meteen de aandacht grijpt en begint met een opening die hun duim doet stoppen met scrollen. Mensen krijgen tegenwoordig meer ads te zien dan dat er sterren aan de hemel staan. Opvallen is de boodschap!

Maak je openingszin herkenbaar – iedereen houdt van een 'aha'-moment - of schets een droomscenario waar je doelgroep van smacht.. En raad eens wie de held met de oplossing is? Juist, jij!

Stel je bedrijf en/of jezelf vervolgens voor en overloop de USP’s en voordelen van je product of dienst. Wie ben je en wat is je missie? Waarom moeten mensen van jou kopen en niet van je concurrent? Heb je veel ervaring of ben je uniek in jouw branche? Speel dit zeker uit. Wat zullen mensen bereiken na het volgen van je webinar? Of hoe zal hun leven verbeteren na het kopen van je product? 

Heb je leuke reviews? Dat is zeker een meerwaarde! Afsluiten doe je met een pakkende Call To Action. Welke actie wil je dat ze ondernemen? Moeten ze hun gegevens invullen? Of een aankoop doen? Formuleer je CTA klaar en duidelijk.  

Nood aan een voorbeeld? Here it comes! Wij adverteren zelf met een gratis module voor onze online cursus.

Wil jij next-level gaan met jouw bedrijf?🚀🤩

En ben jij klaar om je onderneming aan duizenden mensen te tonen? Dan hebben we iets speciaal voor jou: Jij kan NU een GRATIS module aanvragen uit onze populaire cursus "Start to Advertise on Socials"! 🎉📲

Met Advertised hielpen we ondertussen al honderden bedrijven meer omzet behalen, leads genereren, hun merkbekendheid vergroten en noem maar op! Wij zijn hét advertising bureau van de lage landen. 💵🥂 

Een paar redenen waarom je deze cursus absoluut niet wilt missen:

🚀 Ontdek de geheimen van succesvolle advertenties op Facebook & Instagram.

💡 Leer hoe je aantrekkelijke advertentieteksten kan schrijven die klanten aantrekken én laten converteren.

📸 Leer welke content het goed doet én welke je beter niet gebruikt.

💰 Ontdek slimme budgetteringstips en leer hoe je het meeste uit je advertentiebudget kan halen.

🎯 Leer hoe je jouw doelgroep kan targeten en bereiken op een manier die hen echt raakt.

📈 Ontvang waardevolle inzichten over het meten en analyseren van jouw advertentieprestaties.

⭐⭐⭐⭐⭐- Sarah

Laurann haar cursus is top! Je leert goed de basis waardoor je op korte termijn snel kan adverteren. Ook haar coaching is een aanrader.

Ze heeft me enorm verder geholpen.

Klinkt dat niet geweldig? Wacht niet langer en start NU met de GRATIS module. Hierin geven we jou al mega veel waardevolle informatie en zet jij de eerste stapjes naar een doelgerichte campagne. 

Registreer je meteen via de knop "Nu aanvragen”.


Heet, heter, heetst! ❤️‍🔥

Deze mensen hebben al eens op jouw website rondgesnuffeld of hebben gezellig wat interactie gehad op jouw social media. Dus… geen uitgebreide introductie nodig hier! Wat wel? Duik dieper in de voordelen van jouw geweldige product of dienst. Haal je verkooppraatje 2.0 maar boven! We gaan niet meer voor de eerste indruk, maar voor de voltreffer.

Geef je warme doelgroep het gevoel dat ze deel uitmaken van een exclusieve club. Geef ze sneak peeks, vroege toegang of speciale kortingen om hun loyaliteit te belonen.

Gebruik een persoonlijke toon, alsof je met een oude vriend kletst. En vergeet niet, een glanzende review is hier nog steeds een sterke troef! Want wie houdt er nu niet van een goede aanbeveling?


Essentiele tips voor elke doelgroep

Of je nu je pijlen richt op een koude rendez-vous of een knusse bijeenkomst met je digitale besties, onthoud dit: authenticiteit is key, voeg een dosis humor toe, creëer FOMO of  urgentie, and let that ad shine bright like a digital diamond! 💎

Dus, wees jezelf. Geen franjes, geen poespas. Mensen prikken zo door de artificiële teksten heen. Laat jouw merk ademen en spreken. Maak het menselijk, maak het echt.Gebruik de tone-of-voice van jouw onderneming.

En hier komt de kers op de advertentie-taart: interactie in de comments. Als jouw advertentie een feestje is waar mensen willen blijven hangen, ben je op de goede weg. Stel vragen, daag uit, gooi een GIF-feestje – wat het ook is, zorg dat mensen willen meepraten. Laat die comments section een digitale speeltuin zijn.

Dus, authenticiteit? Check. Humor? Double-check. Comments-party? Triple-check! Time to rock those ads! 🚀💬🤩

Toch nog hulp nodig bij het schrijven van jouw teksten? Boek gerust een coaching in. Wij helpen jou graag verder. Helemaal geen zin om ermee bezig te zijn? Ga voor het uitbesteden van je ads en wij schrijven ze voor jou! 💪🏻

Liefs,

Laurann & Team Advertised


Vorige
Vorige

Advertenties: Niet de magische oplossing voor jouw bedrijf? 🤔

Volgende
Volgende

Adverteren versus abonneren