Adverteren versus abonneren

In dit blogartikel vertellen we je meer over de abonnementen van Meta, de gevolgen voor adverteerders en de vervelende bug die momenteel - net zoals de griep - vervelend is en de ronde doet.

Abonnement: do or don't

We weten ondertussen al dat Meta gebruikers in de EU de keuze laten om een abonnement aan te gaan, zodat ze niet langer advertenties te zien krijgen. Dit heeft uiteraard gevolgen voor adverteerders, maar misschien niet zoals je zou denken.

 

Het eerste gevolg is het meest logische: je bereik gaat naar beneden. Dit valt te verwachten, want bepaalde mensen uit je doelgroep die een abonnement aangaan, zal je niet meer kunnen bereiken. Wel verwachten we dat dit eerder een kleine groep gaat zijn.

 

Ging je zelf een abonnement aan, dan zullen bepaalde opties om te adverteren niet meer beschikbaar zijn. Een volledige opsomming van de mogelijkheden kan je hier vinden.

 

Tot slot, krijg je misschien wel volgende foutmelding te zien:

"Adverteren is momenteel beperkt: Als je deze actie wilt uitvoeren, meld je je aan bij Instagram en kies je voor een abonnement om Meta-producten zonder advertenties te gebruiken of om ze gratis te gebruiken met advertenties. Je wordt gevraagd deze keuze te maken zodra je de app of website opent."

 

Hide & Seek

Is het een vlinder, is het een vogel, … Nee hoor, het is de laatste nieuwe bug van Meta.

Zodra je je aanmeldt bij Instagram zou je dus de keuze moeten krijgen om een abonnement aan te gaan, of gratis gebruik te blijven maken van Instagram.

Niet dus.

De pop-up speelt al eens graag een spelletje hide & seek, zo lijkt. Maar er is ook goed nieuws. Wij hebben die verstopte functie namelijk gevonden. 😉

 

De Bug buster

Hoe je de verstopte functie dan wel kan vinden?

Meta zelf raadt aan deze stappen eerst via een desktop te proberen, liefst via een Google Chrome browser.

Je eerste stap is om naar je accountcentrum te surfen.

Daar kan je uit- en inloggen als de optie om een abonnement aan te gaan niet te zien is, of meteen de volgende stappen volgen als deze wel verschijnen.

Advertentievoorkeuren > Gratis met advertenties

 

Een volgende optie is om via de app van Instagram te proberen. Zorg er altijd voor dat je de laatste nieuwe versie van de app hebt, en log als het moet ook even uit en opnieuw in.

Via de volgende stappen zou je de keuze te zien moeten krijgen:

Hamburgermenu (3 streepjes) > Instellingen en privacy > Accountcentrum > Advertentievoorkeuren > Gratis met advertenties

 

Werkt dat nog steeds niet, dan kan je voor de websiteversie ook nog volgende stappen volgen en opnieuw proberen:

1) Log uit bij Facebook 

2) Verwijder cache en cookies van je browser 

3) Verwijder alle plug-ins en add-ons van je browser 

4) Probeer de actie uit te voeren vanaf een ander profiel 

5) Probeer de handeling uit te voeren vanuit een andere browser 

6) Probeer de actie uit te voeren vanaf een andere computer. 

Als de optie daarna nog niet te zien is, dan zal je helaas moeten wachten op een volgende update van je account.

Hopelijk is het probleem nu bij jou opgelost. Ondervind je toch nog problemen, krijg je errors waar je kop nog staart aan krijgt, en heb je graag dat we eens meekijken? Dan kan je altijd een support call inplannen via de knop hieronder.

Liefs,

Team Advertised



Vorige
Vorige

Advertentieteksten 101: Koude vs. Warme Doelgroepen

Volgende
Volgende

Adios Universal Analytics, hello GA4! 👋🏻