Adverteren met Reels

Ben jij fan van korte video’s op Instagram? Maak je ze ook zelf wel eens voor je eigen onderneming? Perfect, want in deze blog kom je meer te weten over het adverteren met Reels!

Videocontent is booming

Videocontent is de laatste jaren ontzettend populair geworden. Denk maar aan TikTok, de app die zo snel groeide tijdens de eerste lockdown. In een recent interview vertelde Mark Zuckerberg dat het bekijken van videocontent op Facebook goed is voor bijna de helft van alle tijd die men op het social mediaplatform doorbrengt.

Ongeveer een jaar geleden, in augustus 2020, wilde Instagram een antwoord bieden op de snelle groei van de bekende TikTok app. Zo werd Instagram Reels geboren, een functie in Instagram die verdacht veel lijkt op de functies die TikTok ook aanbiedt. In datzelfde interview vertelde Zuckerberg dan ook dat Reels de grootste bijdrage levert aan de groei van betrokkenheid op Instagram.

 

Hoe maak je zo’n Instagram Reel?

Om een Reel te maken voor jouw bedrijf selecteer je Reels bij het openen van je Instagram camera. Hier vind je een heleboel editing tools aan de linkerkant van je scherm, waaronder:

  • Tijd: je kan kiezen uit maximum 15 seconden of maximum 30 seconden

  • Audio: hier kan je audio zoeken in de bibliotheek van Instagram zelf, een opgeslagen audio gebruiken of je eigen audio gebruiken

  • Snelheid: wil je voor een slow motion of een versneld effect gaan? Dat kan hier!

  • AR effecten: hier kan je effecten vinden die je eerder hebt opgeslagen, of bladeren in de effectengalerij

  • Timer: met de timer kan je instellen hoe lang je gaat opnemen

Instagram Reels kunnen opgenomen worden als een serie korte video's, één lange video of je kan verschillende video's uploaden vanuit je eigen filmrol.

Wat heeft dit met adverteren te maken?

Wel, Instagram was eerder al in enkele landen advertenties aan het testen in de vorm van een Reels video. De advertentie zou er net zoals elke andere Reel uitzien — full-screen, looping, maximum 30 seconden — en zou verschijnen tussen de andere Reels. Het enige verschil is dat er onder je accountnaam "gesponsord" zal staan.

Op het niveau van advertentiesets kan je onder handmatige plaatsingen verschillende keuzes aanduiden. Hier dien je simpelweg Instagram Reels aan te duiden, en je bent vertrokken!

Waarom zou ik voor een Instagram Reel kiezen en niet voor een Instagram story?

Een Instagram Reel advertentie is een mix tussen een advertentie in je Instagram Stories en je feed, in die zin dat een Instagram Reel een video van maximum 30 seconden is zoals een Instagram Story, maar in tegenstelling tot een Instagram Story kan men op een Instagram Reel advertentie reageren, liken, bewaren en doorsturen.

Wil je meer weten over adverteren via Instagram Reels?

Ik help je graag verder via een support call.

Liefs,

Laurann & Team Advertised

Vorige
Vorige

Warme versus koude doelgroepen

Volgende
Volgende

Plug & Pay update