Adverteren op Google hoeft niet duur te zijn

Heb jij altijd wel interesse gehad in adverteren in Google, maar schrikt het prijskaartje je af? Of weet je niet goed wat te verwachten met Google Ads? Wij vertellen je er meer over!

Quality check! 🔎

De kwaliteitsscore binnen Google Ads vertelt je hoe gezond jouw Google Ads account is, en hoe relevant jouw advertenties zijn voor de personen die ze te zien krijgen.

Het gezegde ‘Kwaliteit over kwantiteit’ is hier zeker van toepassing, want hoe beter je kwaliteitsscore, des te minder je betaald om klikken te genereren op je advertenties (en dus ook voor je inkomende leads) via je Google Ads campagne. 

Maar waarop wordt die kwaliteitsscore van je Google Ads campagne nu juist op gebaseerd?

  • Hoe relevant is je advertentie ten opzichte van de zoekterm waarop je gevonden wil worden?

  • Hoe ervaren de websitebezoekers je landingspagina?

  • De click-through-rate van je campagne, of hoeveel mensen er effectief doorklikken na het zien van je advertentie

  • Bereikt jouw Google Ads campagne ook de meest kwalitatieve mensen?

Let wel: dit zijn slechts enkele van de factoren waar Google rekening mee houdt.

 

Eenmaal, andermaal, verkocht!

Laat ons beginnen bij het begin. Google Ads werkt als een soort veiling. In tegenstelling tot de veiling hier in Hoogstraten is het niet degene die het hoogste bod plaatst de strijd wint. De winnaar wordt bepaald aan de hand van een aantal factoren, waaronder de kwaliteitsscore waarover ik eerder al vertelde.

Zo vindt Google het erg belangrijk dat je websitebezoekers een goede ervaring hebben tijdens het bezoeken van je website. Is je website bijvoorbeeld mobielvriendelijk, en kunnen bezoekers gemakkelijk navigeren naar de juiste plek?

Verder is de relevantie van je advertentie ook belangrijk. Is jouw advertentie relevant genoeg voor de persoon die deze te zien krijgt om er op te klikken? Klikken er niet genoeg personen door op de advertentie, dan zal de score op relevantie naar beneden gaan.

Ten slotte houdt Google ook van een landingspagina die correct werkt én informatie bevat waar gebruikers naar op zoek zijn.

Verkoop je een product? Dan is het belangrijk dat je pagina informatie bevat over je product, foto’s, de prijs, reviews, … kortweg alles wat nuttig kan zijn voor een koper. Daarbij is het belangrijk dat mensen snel en correct kunnen bestellen, zodat de gebruikerservaring goed zit.

Zitten deze drie factoren goed? Dan maak je kans om de winnaar van de veiling te worden, zelfs mét een lager budget dan een concurrent.

Op naar die eerste positie binnen Google!

Wil je meer weten over Google Ads, een coaching volgen of ads uitbesteden? Maak een afspraak via deze link!

Liefs,

Laurann & Team Advertised

Vorige
Vorige

Meta Advertentiebibliotheek

Volgende
Volgende

Meta Pixel