Meta Pixel

Je hebt er misschien al wel eens van gehoord, maar weet jij eigenlijk waarvoor een Facebook of Meta pixel dient? 

De Facebook watte?  

Geen paniek als je het in Keulen hoort donderen, we leggen het wel even uit. 

Pixel Perfect

De Facebook pixel (tegenwoordig eigenlijk de Meta pixel) is een stukje code dat je op je website dient te plaatsen waarmee je de resultaten van je advertenties kan meten en inzicht kan krijgen in de acties die mensen op je website uitvoeren. 

 

Look-a-likes en remarketing

Dankzij je Facebook pixel kan je niet alleen bepaalde resultaten meten, je kan je advertenties ook tonen aan personen die je website of een bepaalde pagina op je website de afgelopen periode hebben bezocht. Dit zijn de remarketing advertenties.

Met de Facebook pixel kan je ook veel meer dan dat. Dankzij de vergelijkbare doelgroepen (of look-a-likes) van Facebook kan je ook nog eens een doelgroep samenstellen van personen die gelijkaardig zijn aan personen die je website hebben bezocht. Een ideale doelgroep om eens mee te testen dus. 

Twijfel je nog of adverteren wel iets voor jou is? En moet je dit installeren wanneer je gaat adverteren op Facebook of Instagram? 

Niet per se. Afhankelijk van je doelstelling kan je ook perfect zonder adverteren. Denk maar aan merkbekendheid, extra volgers, of personen naar je website sturen.

Toch raden we aan een Facebook pixel op je website te plaatsen, ook als je nu nog niet wil starten met adverteren, en dat om volgende redenen:

  • Je kan je advertenties tonen aan personen die je website bezochten

  • Je kan een doelgroep maken van personen die gelijkaardig zijn aan personen die je website bezochten

  • Je kan een doelgerichte remarketing campagne opstellen

DIY of toch hulp nodig?

Look-a-likes en remarketing

Dankzij je Facebook pixel kan je niet alleen bepaalde resultaten meten, je kan je advertenties ook tonen aan personen die je website of een bepaalde pagina op je website de afgelopen periode hebben bezocht. Dit zijn de remarketing advertenties.

Met de Facebook pixel kan je ook veel meer dan dat. Dankzij de vergelijkbare doelgroepen (of look-a-likes) van Facebook kan je ook nog eens een doelgroep samenstellen van personen die gelijkaardig zijn aan personen die je website hebben bezocht. Een ideale doelgroep om eens mee te testen dus. 

Twijfel je nog of adverteren wel iets voor jou is? En moet je dit installeren wanneer je gaat adverteren op Facebook of Instagram? 

Niet per se. Afhankelijk van je doelstelling kan je ook perfect zonder adverteren. Denk maar aan merkbekendheid, extra volgers, of personen naar je website sturen.

Toch raden we aan een Facebook pixel op je website te plaatsen, ook als je nu nog niet wil starten met adverteren, en dat om volgende redenen:

  • Je kan je advertenties tonen aan personen die je website bezochten

  • Je kan een doelgroep maken van personen die gelijkaardig zijn aan personen die je website bezochten

  • Je kan een doelgerichte remarketing campagne opstellen

DIY of toch hulp nodig?

Omdat de Facebook pixel een code is die op je website geplaatst moet worden is dit niet iets wat je op 1-2-3 doet. Ben jij een doe-het-zelver? Dan is Google je beste vriend tijdens het plaatsen van de pixel. 

Ben je toch niet zo zelfzeker over je technische kantje? Dan kan je ook steeds een support call inplannen via deze link. We helpen je graag!

Liefs,

Laurann & Team Advertised

Vorige
Vorige

Adverteren op Google hoeft niet duur te zijn

Volgende
Volgende

Stage bij Advertised