Remarketing Campagnes

Heb jij soms ook het gevoel dat jij een stalker genaamd 'Facebook' hebt? Want net als jij een nieuwe outfit nodig hebt, staan de advertenties op social media al klaar om je alle mogelijkheden te tonen. Lees in deze blog hoe dit komt.

Zalando-principe

Zelf noem ik het ‘het Zalando-principe'. Je wilt een nieuwe outfit, scrolt wat door de webshop van Zalando heen, en koopt uiteindelijk niets.

Bam! Daar is die advertentie op sociale media, met net dat ene item waar je je oog op had. Met wat geluk krijg je zelfs een kortingscode.

Ik heb het hier dan over remarketing, waarbij je gaat adverteren naar mensen die jouw website, webshop of landingspagina hebben bezocht, zonder hun informatie achter te laten of een aankoop te voltooien.

Zo'n remarketing werkt vrij simpel: je doelgroep zijn de personen die je webshop of die ene landingspagina hebben bezocht, met als uitzondering de personen die een aankoop deden, of op je bedankpagina zijn terecht gekomen na het achterlaten van hun gegevens.

 

Tweede kans

Zo'n remarketing kan je als een tweede kans bekijken: je krijgt letterlijk een tweede kans om jouw potentiële klanten aan te spreken, en ze te overtuigen toch een aankoop te doen, of hun gegevens achter te laten.

Hoe pak je dat aan?

Om van een remarketing campagne een succesvolle campagne te maken ga je iets benadrukken.

  • De tijdslimiet, want het aanbod in je advertentie blijft niet eeuwig geldig

  • De voordelen van je aanbod, en waarom die anders zijn dan anderen

  • Een éxtra aanbieding om mensen over de streep te trekken

  • Goede reviews van vorige tevreden klanten

Do or don’t?

Maar is een remarketing campagne wel altijd zo'n goed idee?

Het antwoord is niet altijd zo eenvoudig. In sommige gevallen is het een do, in andere een don't.

Je kan een remarketing campagne starten als je merkt dat er veel geïnteresseerden zijn, maar er onderweg toch mensen afhaken.

Je kan best geen remarketing campagne starten wanneer je webshop of landingspagina relatief weinig bezoekers aantrekt, want dan is de doelgroep te klein om goede resultaten te behalen.

Wil je even samen bekijken of een remarketing campagne bij jou en je bedrijf past? Maak dan een afspraak, of boek een support call in.

Liefs,

Laurann & Team Advertised

Vorige
Vorige

Organische versus betaalde berichten

Volgende
Volgende

Meten is weten