De landingspagina

Weet jij al wat een landingspagina is? Misschien heb je er al een en kan deze wel wat verbeteringen gebruiken? Alles wat je moet weten over een landingspagina vertellen we je in deze blog. Let’s go!

Lead the way

Een landingspagina, wat is dat eigenlijk? 

Ik zal beginnen bij het begin.

 

Een landingspagina is een aparte webpagina waar je bezoekers naartoe wil lokken. Dit doe je voornamelijk vanuit andere media. Denk maar aan je social media (organisch en advertenties), een mail of gewoon vanuit je eigen website (bijvoorbeeld de homepage).

Het doel hiervan is om je bezoekers tot een bepaalde actie aan te zetten, zoals zich registreren of inschrijven, het downloaden van een brochure en nog zoveel meer.

 

Waarom je hier best een aparte pagina voor aanmaakt? Je kunt je bezoekers natuurlijk ook richting je homepage sturen, maar waarom zou je het moeilijk maken voor jouw potentiële klanten? Door hen naar een landingspagina te sturen worden ze niet afgeleid door andere dingen op jouw website, en ze gemakkelijk de weg vinden naar de actie die jij wil die ze ondernemen.

 

Op jouw landingspagina bundel je alles samen, en werk je toe naar die ene actie die je wil dat jouw bezoekers onderneemt.

Door hiervoor een aparte pagina aan te maken is de kans dat jouw bezoeker deze actie gaat ondernemen veel groter.

Tips

Weet je niet waar te beginnen? Ik geef je enkele tips!

  • Vertel waarom potentiële klanten voor jou of jouw bedrijf moet kiezen.

  • Hoe los jij het probleem van jouw doelgroep op?

  • Krijg je vaak vragen? Beantwoord ze in een FAQ-sectie!

  • Maak gebruik van reviews. Deze vind je ook vaak terug op Google of Facebook!

  • Vergeet het contactformulier niet!

 

Begint het al te kriebelen jouw landingspagina op punt te stellen, maar wil je het jezelf ook makkelijk maken? Dan heb ik dé tool voor jou!

 

Met het Nederlandstalige platform AdPage maak je simpel jouw landingspagina’s aan, en dat zonder ingewikkelde codes of stappen op jouw eigen website.

Probeer de tool gratis voor 30 dagen, en laat me weten wat je ervan vindt! 

PS Wil je leren hoe je een converterende landingspagina maakt? Samen met Stijn van ‘t Kollektief maakte ik een minicursus, je vindt ‘em hier!

Liefs,

Laurann & Team Advertised

Vorige
Vorige

De bedankpagina

Volgende
Volgende

Organische versus betaalde berichten