Waarom ‘'wat vroeger werkte’ nu niet meer werkt’’' - en wat dan wel?
Laurann Van de Peer Laurann Van de Peer

Waarom ‘'wat vroeger werkte’ nu niet meer werkt’’' - en wat dan wel?

“Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg.”

Een klassieker, die quote. Maar eigenlijk klopt hij zelfs niet in onze sector.

In de wereld van online advertising is het vaak zelfs: als je doet wat je altijd deed, krijg je minder dan je kreeg.

Want wat vroeger werkte – dezelfde visuals, copy-paste advertenties, dat ene "bewezen" campagnetype – is in 2025 simpelweg niet meer genoeg. De algoritmes zijn veranderd. De consument is veranderd. En je concurrent? Die tikt met AI en trendanalyses al op je hielen …;

Meer lezen
Lead magnet: van gratis hapje tot vaste klant
Team Advertised Team Advertised

Lead magnet: van gratis hapje tot vaste klant

Blijf jij ook wel eens stilstaan bij de proevertjes in de supermarkt? Zalig toch, dat gratis eten. Misschien leer je wel je nieuwe favoriete cake kennen en koop je die voortaan altijd. Zo gaat dat ook met een lead magnet. Een lead magnet is zoals een proevertje in de supermarkt. Je biedt een gratis product of dienst aan om je potentiële klanten ermee te laten kennismaken, en wie weet worden ze nadien wel klant!

Meer lezen
AI als persoonlijke advertentie-assistent: Do or don’t?
Team Advertised Team Advertised

AI als persoonlijke advertentie-assistent: Do or don’t?

Je hebt vast al gehoord van ChatGPT, Google Gemini, Bing AI Chat of één van de vele andere AI tools. Je komt ze overal tegen en ze worden steeds handiger in het schrijven van teksten. Misschien heb je er zelf ook al gebruik van gemaakt? 

In deze blog gaan we dieper in op het schrijven van teksten met AI en geven we enkele tips, zodat je je niet laat vangen door deze chatbots. 😉


Meer lezen
5 stappen voor het bepalen van je Google Ads budget
Team Advertised Team Advertised

5 stappen voor het bepalen van je Google Ads budget

In de wereld van digitale marketing is het bepalen van het juiste budget voor je Google Ads-campagne een cruciale stap voor succes. Maar hoe bepaal je dat budget nu eigenlijk? En is er een minimumbudget waar je rekening mee moet houden? Dit zijn vragen die veel marketeers en ondernemers bezighouden. Gelukkig zijn wij hier om wat licht te werpen op deze kwestie en je te helpen bij het nemen van weloverwogen beslissingen voor je advertentiestrategie. Laten we erin vliegen! 🚀

Meer lezen
Advertentieteksten 101: Koude vs. Warme Doelgroepen
Team Advertised Team Advertised

Advertentieteksten 101: Koude vs. Warme Doelgroepen

Ken je dat gevoel wanneer je voor een leeg scherm zit te staren en je een advertentietekst moet bedenken? Toegegeven, wij hebben er ook weleens last van! Maar geen zorgen, we hebben wat goede tips voor je om het ijs te breken. 🚀

Meer lezen
Adverteren versus abonneren
Team Advertised Team Advertised

Adverteren versus abonneren

In dit blogartikel vertellen we je meer over de abonnementen van Meta, de gevolgen voor adverteerders en de vervelende bug die momenteel - net zoals de griep - vervelend is en de ronde doet.

Meer lezen
Adios Universal Analytics, hello GA4! 👋🏻
Stijn Matthé Stijn Matthé

Adios Universal Analytics, hello GA4! 👋🏻

Gebruik jij Google Analytics al? Via deze handige tool kan je netjes alle data van je website of webshop meten en rapporteren. Vanaf 1 juli 2023 staat er een grote verandering op de agenda. Lees er in deze blog meer over!

Meer lezen
Let’s talk about money 💵
Stijn Matthé Stijn Matthé

Let’s talk about money 💵

In deze blog hebben we het over een belangrijk aspect van adverteren, namelijk geld. We geven meer informatie over budgetten, bestedingslimieten en de betaaldrempel.

Meer lezen
Word Advertised Ambassadeur
Stijn Matthé Stijn Matthé

Word Advertised Ambassadeur

Wil jij makkelijk geld bijverdienen? En ben je fan van onze cursussen en coachings? Dan is het Advertised Ambassadeurschap zeker iets voor jou!

Meer lezen
Black Friday 🖤
Team Advertised Team Advertised

Black Friday 🖤

Waar ligt de oorsprong van Black Friday en doe je er als handelaar best aan mee of niet? Ontdek het in deze blog.

Meer lezen
Afkortingen in Adverteerland 101
Team Advertised Team Advertised

Afkortingen in Adverteerland 101

Je wil de resultaten van je campagnes bekijken, want je wil uiteraard weten hoe succesvol deze waren. Je botst al meteen op de eerste marketinggerelateerde afkorting. CT-watte? 

Gelukkig hebben we bij Advertised een handige cheat sheet met de belangrijkste afkortingen uitgelegd.

Meer lezen
Meta Advertentiebibliotheek
Team Advertised Team Advertised

Meta Advertentiebibliotheek

Geen inspiratie voor je advertenties? Je ziet advertenties van anderen passeren en bent benieuwd welke advertenties er zoal nog bestaan? Dan is de advertentiebibliotheek iets voor jou! Je leest er meer over in deze blog!

Meer lezen
Adverteren op Google hoeft niet duur te zijn
Team Advertised Team Advertised

Adverteren op Google hoeft niet duur te zijn

Heb jij altijd wel interesse gehad in adverteren in Google, maar schrikt het prijskaartje je af? Of weet je niet goed wat te verwachten met Google Ads? Wij vertellen je er meer over!

Meer lezen
Meta Pixel
Team Advertised Team Advertised

Meta Pixel

Je hebt er misschien al wel eens van gehoord, maar weet jij eigenlijk waarvoor een Facebook of Meta pixel dient? 

De Facebook watte?  

Geen paniek als je het in Keulen hoort donderen, we leggen het wel even uit. 

Meer lezen
Stage bij Advertised
Team Advertised Team Advertised

Stage bij Advertised

Hoi! 👋🏻 Ik stel mezelf eerst kort even voor. Ik ben Manon, momenteel 21 jaar en ik studeer cross media management. Lees mee over mijn stage avontuur bij Advertised in deze blog!

Meer lezen
Locaties in doelgroepen
Team Advertised Team Advertised

Locaties in doelgroepen

We hoeven je waarschijnlijk niet uit te leggen wat een locatie is, maar we vertellen je wel graag meer over de mogelijkheden in het advertentieaccount. Lees er hier meer over!

Meer lezen
Plaatsingen & formaten
Team Advertised Team Advertised

Plaatsingen & formaten

Wist je al dat er verschillende plaatsingen, met verschillende formaten bestaan binnen je sociale media ads? Lees snel verder voor meer info!

Meer lezen
A/B Test
Team Advertised Team Advertised

A/B Test

Je hebt er misschien al wel eens van gehoord, van A/B testing, maar weet je eigenlijk totaal niet wat het is? Of je kent het wel, maar bent zo overtuigd van jouw marketingstrategie dat je denkt het niet nodig te hebben? Dan is deze blogpost helemaal iets voor jou!

Meer lezen